6 maj

Red KC lite på kvällen efter hovslagaren i onsdags. Hon var superduktig, så jag joggade bara lite i trav och sen fick hon gå in och äta mat.

I fredags red jag KC på banan. Kändes spänd. Bytte bett på henne sist, till ett vanligt tränsbett. Vet inte om det var det hon inte gillade... Hon har gått på ett vanligt bett med gummi på. Det ska vara snällt i munnen på hästen säger dom. Tänkte det var bra att använda i början. KC värmde ur det spända iallafall och kändes ganska ok på slutet.

Fick jobba i lördags. Strul med leveranser på grund av 1 maj och inventering, så det var en hel del att göra.
Lagade lite staket på kvällen. Malthé och Cruzes hage fick en genomgång. Slog ner alla stolpar, sträckte upp tråden och bytte en stolpe som gått av.

Igår red jag KC på banan. Hon jobbade lite bättre redan från början.
Malthé och Cruze fick gå ner i stonas sommarhage och beta gräs. Det gillades skarpt, men Malthé längtade hem. Han gick och gick, sprang en sväng, betade, gnäggade och spanade efter de andra. Hade väldigt bråttom när jag hämtade hem dom.

Har släppt Anja och Aztha i en större hage. Anja gillar inte att bli fångad, så man ska väl inte släppa henne i en jättehage än, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0