27 juni

I tisdags var jag i Värnamo och tränade agility med Julia. Det gick ganska bra, faktiskt. Fixade den platta tunneln, som oftast inte alls är rolig. Och sen tränade vi gungbrädan. Höll henne i koppel så att hon inte skulle hoppa ner när den vickade över. Efter några gånger ville hon upp på den själv. Stålle!

Löshoppade KC när jag kom hem. Tog fram min fina hemmagjorda grind. Jösses vad hon hoppade över den! Fick tokspel när hon tagit sej över och sprang så det sprutade grus. Har funderat på om hon kanske ska löshoppas eller åtminstone släppas lös på ridbanan nån gång i veckan så hon får springa av sej.

Igår fick KC nya skor. La på skor bak också. Malthé fick också nya pjuck. Han har gått helt barfota hela våren, men nu fick han alltså skor fram. Så fint så!

Idag red jag KC på banan. Känns fortfarande lite stel i högersidan, så det blir mycket jobb med att mjuka upp den och stärka henne i vänster. Hoppade den farliga grinden en gång också, men den var inte farlig längre...
 
Red gentlemannen runt kullen också. Det gillade han. Skrittade så fort han kunde. Blev nästan passgångare. Han spanade åt alla håll.  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0