11 juni

I torsdags red jag KC på banan. Hon är inte tillfreds i munnen i galoppen. Det gjorde att jag bytte till vanligt bett på fredagen när jag red igen. Har växlat mellan gummiklätt, delat bett med ett helt vanligt bett, men just nu verkar inget fungera tillräckligt bra.

I lördags var vi i Värnamo och tränade lite agility. Julia är såååå duktig! =)

På kvällen löshoppade jag KC efter den nya hinderuppsättningen som gäller på kvalitets. KC gillade att hoppa, så hon satte fart på Candrah som gick i hagen bredvid. Jösses vad de sprang! Candrah i hagen och KC på banan. Tog flera minuter innan jag fick stopp på dom. Galningar! Det hela slutade bra iallafall och KC hoppade fint. Hoppade upp till 120 ungefär.

I söndags bytte jag till Zozas gamla bett när jag red KC. Ett vanligt bett, ca 1 cm mindre än det andra och med gummiskivor. Det verkade funka himla bra, så det får vi testa ett tag.
På dagen var jag i Värnamo och hjälpte till på hopptävlingarna. Det var klasser från 120 upp till 140. På lördagen var KC:s storebror Cadastre och tävlade i Värnamo. Han tävlar 120 nu! Det ska KC också göra om ett år! Cadastre är e. Jaguar Mail.

Igår red jag och Jenny en sväng i skogen. Tog en liten runda bara. KC hade nog lite träningsvärk efter lördagens hoppning. Hon var väldigt lugn, men kändes lite stel.

Idag var det agility igen. Vi var bara två st, så det blev intensivträning. Julia kämpade på och det är sååå kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0