6 december

Nu har dagarna skenat iväg igen... Att vad tiden går fort ibland!

Fölungarna har åkt till sin nya matte i Askersund. De såg lite vilsna ut när vi lastade, så det var skönt för de att de hade sällskap av varandra.

Malthé är i fin form. Sista Björne-träningen var i onsdags och vi hoppade ett hinder på 150!!!!!! Hoppade jättebra hela lektionen.

Zoza har gått lite mer nu. Var lite känslig för det torra ensilaget, men nu verkar det som att det blöta är bättre för henne. Har bytt bett igen. Nu till ett tredelat med en liten kula i mitten.
Var ute sjäkv i skogen med henne i fredags. Skötte sig bra förutom att det finns farliga vägskyltar som varnar för vägarbeten. Jösses!!! Till sist kom vi förbi, men de var nästan lika farliga från andra hållet när vi skulle hem....

Dewdrop går ett par gånger i veckan. Sköter sig jättebra! Är stadig i formen i traven nu och även galoppen kommer så smått...

Igår var jag bjuden på hemlig resa. Åt först en god middag med fläskfilé. Sen bar det iväg till Jönköping för julkonsert med Sissel, Orsa spelmän och Real Group. Inte så mycket julstämning kanske, vilken pipa hon har, Sissel!!!

Från och med tisdag och några dagar framåt ska jag jobba som informatör/säljare på Jet-macken i Värnamo. Den ska bli en St1-mack. För tankande människor, ni vet..... Vill ni ha ett tankkort från St1 med 150 kr i bonus, så säg till! Ni får även en isskrapa.

Snart är det jul... Jag vill ha snö!!! Tänk om vi kunde få en vit jul... Anders braskade inte, så vi får väl se om julen slaskar eller hur det nu är.

Kommentarer
Postat av: Deppig Grenada

Det började bra förra gången riddaren red men så fick jag så klart tokfnatt när det äntligen serverades något som kan kallas hinder, javisst var det ett litet knappt 30cm, men så glad jag blev!!!Men han var ju inte beredd på att jag hoppar över allting i trav så han tyckte det räckte med ett mesigt språngr eftersom jag studsade runt i glädjeyra. Jag längtar efter att få hoppa igen, i full fart på en riktig hoppbana. Hörde att det är lokaltävling i januari vore ju kul att få vara med... Men det är vanlig CR innan och det kanske kan gå an för den där riddaren om han är bra i knät då. Annars är allt prima när jag får chansen att vara lite tossig :)

2009-12-07 @ 09:10:08
Postat av: Frida Johansson

Haha =)

Kan tänka mej att det gick undan! Hoppas det gick bra med piloten...

Måste vara jätteskönt att inte ha kravet att man måste hoppa 120 så fort det är hinder ute...

Var rädd om dina piloter!

2009-12-13 @ 19:11:50
URL: http://frida.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0