13 oktober

I onsdags red Jenny KC i skogen och jag cyklade bredvid. KC försökte med en massa hyss, men Jenny gick på henne, så vi tog oss runt Palmebo. Hade dock behövt en mountainbike...

I torsdags var jag på KomVux i Värnamo och skrev in mej på en mattekurs. Ska läsa den på distans.
På kvällen var det hoppträning hos Ann. De hoppade inte så jättemycket, men gjorde grundjobb över bommar och små hinder, så både hästar och ryttare var ganska möra efter passet. KC gick jättebra och Jenny red bra också.

I fredags fick KC och Malthé vila. Jag och Jenny åkte till Vetlanda och hämtade hem Cruze. Han var inte så villig att gå på transporten, men Börje tog honom och efter 10 min var han lastad. Under den första kilometern hann han hoppa över bommen. Vi fällde ner bommen och satte upp den framför honom igen och sen stod han still hela vägen hem.

Igår fick vi ändra hagschemat. KC går med Divine. Det gick bra när jag släppte ihop dom, men KC ville bestämma och sprakade undan Divine från grinden.
Malthé och Cruze går ihop. Det var hur lugnt som helst när de släpptes. De nosade och sen började de beta.
På eftermiddan tog jag in Cruze ensam i stallet, band upp honom i gången och borstade av honom. Tog ut honom på ridbanan en stund sen. Gick över bommar och den gråa lådan. Så duktig så. Sen fick han gå ut till Malthé i hagen igen.
Skrittade ner till sjön med Malthé och KC.

Idag har Jenny hoppat KC på banan. Tränade avståndsbedömning och att hitta rätt känsla fram till hinder. Att spänna bågen alltså. Gick jättebra. Hoppade ett räcke på 110 och en oxer på 100.

Varit och firat kusinen också. Han fyller 15!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0