16 juni

I onsdags red jag KC på banan. Hon var jättefin! Hoppade en 3-studs också. Första gången med 3 i rad. Det gick galant! =)
På torsdagen hann jag inte rida alls. Jobbade hela dagen och var helt slut när jag kom hem. Skulle rida med Jenny, men hon fick rida själv.
=(
I fredags red jag och Jenny samtidigt på banan. Det behövs ju också tränas på. Att kunna möta andra hästar och att någon annan galopperar när man själv skrittar. Det kan ju gå ganska vilt till på en framhoppning. Allt gick bra iallafall.

Igår putsade jag på bilen hela dagen. Så fin den blev! Nu ska Pärlan säljas. Spekulanter får gärna höra av sej!
Idag la jag ut både bilen och pappas mc på Blocket. Får se om det är någon som nappar...

Idag var det också avslutning på agilityn. Det gick jättebra! I slutet byggde vi upp en hel bana med 19 hinder. Då började det regna... När Julia hade en tunnel och ett hinder kvar åskade det och Julia är rädd för åskan. Från full fart, stannade hon och tittade upp på mej och såg jättelessen ut. Fick försöka 5 gånger innan hon tog tunneln. I vanliga fall tar hon tunneln direkt... Lilla gumman...
Red KC när jag kom hem. Hann att rida en långsida innan regnet kom, så jag travade bara i båda varven och gick in sen. Fick träna på att gå i vattenpölar och att gå i regnet iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0