15 augusti

I fredags fyllde Livia 2 år. Hipp hipp hurra!

I lördags red jag KC på banan och i söndags red jag och Jenny i skogen på KC och Malthé. I måndags red jag KC på banan igen. Var lite sur och grinig. Jenny red Malthé på banan. Han var pigg och glad. =)

I tisdags gick KC sin första hoppträning. Gick bra ända tills himlen öppnade sej, KC blev rädd för två blomkrukor och en vit grind som hon skulle hoppa. Då blev hon väldigt istadig, reste ej och tappade balansen så jag åkte av. Landade mjukt i vattnet/gruset på banan.

Idag tog vi en lugn runda i skogen på Malthé och KC. KC var lite sur idag också. Kanske träningsvärk. Slog bakut och stegrade sej, men Jenny satt kvar. Bytte sadel på henne idag och tog den stora sadeln med yllepadden under. Den fördelar trycket bättre mot ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0