4 oktober

Idag har jag varit på Eko och kollat på hästgrejer. Det finns så mycket fint som man vill ha... Tittade på täcke till Cruze. Han håller på att fälla sin fölpäls ännu och den "nya" pälsen är så korthårig, så får han ingen vinterpäls kommer han frysa ihjäl i vinter. Fast sen tänkte jag att jag kan nog låna ett ponnytäcke av mamma om han nu skulle behöva ett.

Köpte en slicksten som skulle smaka vattenmelon. Gillar hästar det? Smakerna man kunde välja mellan var melon, cocos, hallon och lakrits. Ingen smak som passar häst tror jag egentligen... Får se om det är nån som gillar den. Hängde in den hos Zoza och Cruze och Zoza blev livrädd för den...

Det där med storlek på grimma är ju ett kapitel för sej själv... Tittade på grimma till Cruze. Ponny såg lite grov ut, men så hittade jag en shetland och den såg smalare ut i remmarna, så den köpte jag. Ställbar i nacken och runt nosen. När jag provade den, så var den lagom på yttersta hålen på båda ställena... Alltså inget att växa i. Provade 5 av mammas ponnygrimmor och ingen passade. För stora under ganascherna... Så han får väl gå med sin shettisgrimma ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0