1 november

Fullt upp på jobbet som vanligt.
Var och tog prover på morgonen. Skulle va fastande så var hos sköterskan halv 8.
När jag släppte ut hästarna idag blev det kaos en liten stund... Släppte ut KC och Malthé först. Sen Zoza. Sen tog jag Clic och när jag var utanför dörren med full vattenkanna i ena handen och höpåse och Clic i den andra, så brakade det till i stallet och Cruze kommer utspringande! Han har hoppat på gallret så det har ramlat ner från gångjärnen... Det blev till att ställa ner allt och få in Clic igen i sin box. Cruze kunde jag sen hämta borta vid Zozas hage. Han följde med snällt tillbaka till sin hage.
 
Iväg till Värnamo och Willys. Extrapris på  godis. Det hade kommit 2½ pall fulla med godis. Tog en bra stund där.
 
Sen till Hemköp. Snabbvisit.
 
Sen till Åhléns för att bygga klart Viva la Diva-stället. Blev kalasbra, men det fattas en hylla.... Stööön...
 
Sen var det bara Eko kvar och där väntade 3 pallar med läsk/vatten från Carlsberg. Blev klar och var i stallet vid 18. Då hade snälla mamma mockat och börjat göra i ordning foder till mina hästar. De tod ute och gnäggade i regnet och undrade vart jag hade tagit vägen.
In med alla och sen hade jag lovat Angelica att hon skulle få låna Malthé som ällskap till sin häst över helgen. Koppla för transporten och lasta och iväg igen.
Malthé trivdes bra i sin nya box och började mumsa på sitt hö direkt. På så sätt är han väldigt okomplicerad, den gamle mannen.
 
Nu blir det sängen. Tur att det är fredag i morgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0