12 januari

Nu har jag varit slarvig igen med uppdateringen. Det har varit lite mycket i veckan.

Det har varit kallt i veckan. -20 skrev jag sist, men det har varit -23. Fy vad kallt! Allt slutade fungera. Bilen strejkade, vattnet i stallet frös, en dag frös kallvattnet hemma och den andra dagen frös varmvattnet. För kallt att rida....

Coulthard och Linda har ett kval klart för att få rida nationell klass i dressyr. Nu saknas det ett kval till.

Hade Grönt Kort-kurs i måndags. Det gick bra.

I tisdags red jag Candela. Jenny tog hand om mina hästar. Var på body pumpen på kvällen. Kul =)

I onsdags red Jenny Malthé på ridbanan. Han varpigg och fulladdad och försökte slänga av henne två gånger. Stålle!! Jag red Candela och Golden.

Torsdagen hann jag inte med mer än jobbet. Måste få WelshponnyNytt färdig också. Mamma åkte till Holland på hingstvisning.

På fredagen hade jag Grönt Kort-kurs igen och krismöte (typ) med jobbet.

Igår hämtade jag och pappa en massa spån på förmiddagen och två hösilagebalar. Jag red Candela på kvällen. Åt pizza med Beppe, Sara, Livia och pappa till melodifestivalen. Skitlåtar!! Tur pizzan var god.

Idag har jag och pappa hämtat en massa höbalar. Fick rida en ny häst hos Torbjörn idag. Ett sto, Zenith, född 2006 e. Quite Easy - Zeppelin. Hon är alltså halvsyster med Candela. De har samma mamma. Jättecool liten häst som bara tuffar på.
 
Candela, f. 2003 e. Cardento - Zeppelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0