2 april

Nu är det vår på riktigt! Snö, hagel, sol, regn och storm.... Jättetråkigt! Man har blivit bortskämd med de fina soldagarna med 10-15 grader och klarblå himmel.

20 mars
Ridit Golden. Han känns riktigt fin nu när han börjar jobba mer avslappnat. Han går inte själv i hagen längre utan har sällskap av en 2-årshingst. Det gör att Golden är ganska trött när han kommer in och väldigt medgörlig.
Varit på BodyPump. Kör tungt nu. Det vill säga att man har tyngre vikter att träna med än vad man haft innan.

21 mars
Ridit KC på banan först. Sen följde Jenny med ut, så jag skrittade runt kullen. KC skötte sej bra. Bilar körde förbi och det gick uppför och nerför i skogen.

22 mars
Varit i Jönköping på Aqua och ätit med jobbet. Jättetrevligt att träffa de andra stållarna som jobbar som jag...

23 mars
Ridit Golden, men han kändes ojämn. Svullen i ett bakben. Det visade sej sen att han fått en smäll och ett sår. Varit svullen och halt över helgen, men efter lite penicillinsalva verkar han nu ok igen.

24 mars
Byggt banan till Tranemos lokala hopptävlingar. Känns jätteskönt att kunna bygga på 20*80 m. För en ponny får man in 3 hinder på en långsida.

25 mars
Superhärligt väder! Tranemo har lokala hopptävlingar för ponny och jag är banbyggare.

måndag
Ont i halsen. Elände!

tisdag
Ridit Candela. Stirrig och halvgalen...
Red KC på banan.
Skulle varit på pumpen, men kände mej inte bra alls, så jag satt hemma och kurerade mej istället.

onsdag
Björne-träning. Hoppade Candela och Tobbe fick vara med på Atlantic. =) Candela gick ok. Kändes inte helt 100, men det flöt på bra. Kanske var jag som red dåligt...

torsdag
Varit iväg och skott om Malthé och Zoza. De hade gått jättelänge på sina skor! Hua... Fast skorna har suttit kanonbra!

fredag
Börjar bli av med förkylningen.
Kallt som tusan ute och det blåser och regnar. =(

lördag
Lokala hopptävlingar för häst i Värnamo. Bosse bygger och jag är assisterande banbyggare som det så fint heter.

söndag
Regionala hopptävlingar i Värnamo och jag bygger min första regionala tävling för häst i år. Gick jättebra. Björne var med och kommenterade och diskuterade. Inte alla tävlingar som har 3 banbyggare på plats och kan hjälpa till på en vanlig regional tävling...

Joelsbo Delicious har gått ELIT-allsvenskan och laget har varit bra placerat i de två omgångarna som varit.

Joelsbo Coulthard har tävlat dressyr och debuterat fälttävlan. I fälttävlan så ledde han överlägset efter dressyr och hoppning. Gick som en kanonkula i terrängen ända tills han skulle ner i vattnet... Haha han kommer bli en kanonfin fälttävlansponny när han vet hur man ska göra.

Idag är det måndag igen och påskvecka. Vet att denna veckan är inte att leka med när det gäller godisplocket... Haha... Det säljs tre gånger så mycket godis denna veckan om man jämför med en vanlig vecka.
Dags att sätta fart...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0