7 oktober

Idag regnar det. Verkligen grått och trist ute... =(

I lördags hade min granne 60-årsfest. Fullt hålligång! Jättetrevligt och över 60 gäster. Gick dock hem tidigt eftersom jag var banbyggare i Tranemo på söndagen.

Tranemo hade lokala hopptävlingar med division II. 100 och 110-klasser. Tävlingen var ute på gräs. Jättebra underlag och allt flöt på bra.

I måndags hade jag lektioner i Öreryd. Två juniorgrupper och två vuxengrupper. Den ena vuxengruppen var nybörjare. De var så roliga att jag knappt kunde hålla mej för skratt. Jätteskojiga!

Igår red jag Zoza på banan. Kändes lite piggare än vanligt, men jobbade på bra. Hon har lärt sej byta galopp på diagonalerna, så när man vänder in på diagonalen så börjar hon skutta lite. Hon måste slå bakut när hon byter. Jaja, kändes bara lite mer laddad än vanligt, men snäll. Satt sen på volten och jobbade med övergångar och då helt plötsligt var hon i luften. Jag var inte med alls, så jag tappade stigbyglarna och hängde på sidan. Hon stannade när jag skrek på henne iallafall. Sen försökte hon en gång till att busa lite, men då var jag med. Galning!

Drizzle har gått en dressyrtävling. Hon skötte sig jätte fint och blev 2:a på 64,28%. Hon fick bland annat en 8 på en av galopperna. Roligt! Grattis!

Coultahard har varit och tävlat i Trollhättan och var felfri med Josefina i sadeln i 80 cm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0