8 november

Hoppsan! Nu har visst dagarna skenat iväg igen. Och inte så lite heller... Jösses....

Zoza är klipp på halsen och under magen. Duktig och accepterade det snällt.
Jobbar jättebra på ridbanan nu. Riktigt kul att rida henne. =)

Malthé är helklippt för andra gången. Han var helt luddig efter första klippningen efter bara några veckor. Trivs inte alls med en massa päls. Blir tjurig då...
Skulle tränat för Björne, men då hade Malthé trampat upp sidokappan i sulan... Fick bli hovslagaren istället för träning.
Jenny har ridit Malthé en del på sistone. Har funkat bra.

Var i ridhuset förra veckan med båda hästarna. Jenny red Malthé och jag red Zoza. Hoppade lite småhinder och båda hästarna var duktiga.

Clic har kommit hem. Han är jättefin och jag hoppas det är någon som vill ta hand om honom snart. Måste va en dröm att få rida en så snygg och välriden ponny.

Från och med november så håller jag lektioner i Värnamo på ridskolan, två dagar i veckan. 6 lektioner är det. Ganska roliga grupper. En J1, en J2, en J3, en handikapp, stallvärdarna och en träningsgrupp.

I helgen var det lokala tävlingar i Gislaved. Ponny i lördags och häst i söndags. Jag byggde banorna. Ganska nöjd med resultaten. Malthé hoppade 110 igår och det märktes att han inte hade hoppat ett hinder på en månad. Han tvärnitade i omhoppningen och var rädd för allt.

Grenada har gjort tävlingsdebut med Christian. Hade ett stopp i 90 och 0-0 och 11e placerad i 100. Grattis!!!! Jättekul!!!

Coulthard och Josefina har debuterat Lätt B.

Emma och Delicious var och tävlade i lördags i Gislaved och blev 5:a i Lätt B. Grattis!!!

Snart dags för nya Welshponnynytt. Är det någon som vill ha med ett bidrag, så maila gärna!

Kommentarer
Postat av: Grenada på hopphumör

Jag har verkligen gjort debut med riddaren -äntligen lite högre och bättre hinder, får ju lotsa runt honom och lära honom allt jag kan men det blir hela tiden bättre :)

Malthé! Ankor är inte farliga...



2010-11-09 @ 11:17:43
Postat av: Alexandra Kjörsvik

Lille clic, hoppas någon blir intresserad av honom. Snällare får man ju leta efter! Jag har honom att tacka för att jag blev dressyrintresserad (: Han har gett mig många fina minnen såväl på tävling som hemma.

2010-11-24 @ 16:35:54
URL: http://alexxkjorsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0