30 september

Liten kort sammanfattning vad som hänt den senaste veckan:
20 lördag Både KC och Malthé joggade på ridbanan. Malthé gillade inte idén, men joggade lite iallafall. KC såg ok ut.Jenny red utan stigbyglar en stund. Gick jättebra.
22 söndag Hoppat KC och Malthé. Satte upp 5½:a i andra varvet jämfört med sist och sen en kombination med bom före, i mellan och efter räckena. Funkade jättebra och Malthé hoppade så lätt. KC gick bra på slutet också fast hon var lite seg.
23 måndag Ridit hästarna i skogen.
24 tisdag Malthé halt. Strålen på HF såg inte så bra ut. Han är lite känslig när det gäller sånt. Har sprayat på nåt blått spray som jag hoppas ska hjälpa. KC och Jenny var i skogen och joggade, så jag fick cykla.
25 onsdag Jenny red KC på banan. Jag jobbade ganska länge med en ombyggnad i Gislaved.
26 torsdag KC hopptränat för Ann. Gick riktigt bra fast KC var lite slö. Hann titta på trekombinationen med bommar på marken ändå och strula lite, men till sist löste de allt jättebra.
27 fredag Jag åkte med husvagnen till Tranemo för att bygga DM i fälttävlan. Hoppmomentet alltså. Var klar halv 9 på kvällen och då var det MÖRKT! En bil med extraljus och helljus fick stå och lysa ut över banan så jag såg. Mysigt att krypa ner i husvagnen sen. Jenny red KC på banan. Hade väl gått sådär...
28 lördag Förmiddagen var det H90 och H100 på banan. Åkte vid kvart i ett hem för att duscha och göra mej i ordning för Leos dop. Jag är nu fadder till Leo! =) Lämnade banskiss till söndagens banor, så de var ombyggda när jag kom tillbaka till Tranemo på kvällen. Det var bara att mäta in på rätt höjd.
29 söndag Idag har det varit P70, P80 och H90 på banan. Inga DM-klasser. Allt har flutit på bra hela helgen med tävlingarna.
Hästarna hemma fick vila.

Alla hästar är inne på nätterna nu. Det har varit så kallt på nätterna. Det verkar som att jag får hämta Cruze snart också. Det var tre som skulle kastreras, men det var bara Cruze som var redo för det. Då får jag nog kastrera honom hemma i stället.

Idag blir det lugn runda i skogen för Malthé och KC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0