24 maj

Igår hoppade jag KC. Satte upp en 5½:a och en studs. Första gången hon hoppade 5½:a. Det är svårt att travhoppa med en unghäst som inte tar tag i hinderna, men hon fixade det helt ok. Rev travhindret en gång och sen vaknade hon till och lyfte bättre på fötterna och blev lite snabbare i fötterna. B-hindret var väl 80-90 cm nånting i slutet. Nästa gång känner hon säkert igen sej och då kan man höja också.
Studsen fattar hon direkt nu. Bara att styra på. Hon är ganska långsam i fötterna än så länge, så studs är perfekt att träna på då.

Jenny var ute i skogen själv på Candrah igår. Hon red innan jag slutade jobba, så jag hann inte hem.

Idag red jag på banan. Det märks att hon utvecklas i olika faser. Från att ha varit stadig i formen i både trav och galopp, funkar inte galoppen lika bra nu. Vill att hon ska bära sej bättre själv och lägger mer ben på henne och då orkar hon inte riktigt än utan vill gå iväg och blir seg i munnen och stretar. Det är bara att traggla vidare.
Hon börjar få muskler över rumpan nu, så visst gör träningen skillnad.

Ska nog sälja min bil. Har funderat på nåt SUV-aktigt. Någon som har nåt till salu? Någon som vill köpa min?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0