1 maj

I söndags red jag och Jenny ut en sväng i skogen på KC och Candrah. Det gick ganska bra, men de var lite spända.

 

I måndags red vi på banan samtidigt. Oftast rider vi en och en på banan och när man väl är två på banan får hästarna spel. De busar upp varandra. Efter KC hade tränat på att stå på två ben och jag blivit arg på henne, gick hon kalasbra. Jobbade väldigt avslappnat och frustade i galoppsprången.

Candrah gick också bra på slutet. Jobbade i stadig form och var avslappnad både i trav och galopp.

 

Idag är det 1 maj och jag är ledig!!! Fast istället får jag jobba på lördag. Det stod till och med i mitt horoskop att jag skulle unna mej och ta en extra dag ledigt. Kanske ska göra det...

 

Idag körde Jenny och jag iväg med KC och Cruze till hovslagaren. Cruze var väldigt spänd när vi skulle lasta, men gick till sist på snällt, utan att behöva bråka. KC gick på efter lite övertalning, som vanligt. De stod stilla när vi körde och var lugna och fina när vi lastade av. Det gick bra att verka Cruze runt om. KC fick nya framskor. När vi skulle lasta och köra hem, knallade båda hästarna på utan att tveka. Så duktiga så! =)

 

Nu ska jag börja med Welshponnynytt. Nummer två för året.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0