9 oktober

Coulthard vann LB:1 på 71% och var 2:a i LA:1 på 69% i helgen. Mörrums lag vann dessutom lagtävlingen.

Ridit KC lördag, söndag och måndag. Går jättebra i galoppen, men stretar i mot i traven. Hon blir visserligen fin i slutet. Hon har väldigt bråttom i början när man sitter upp. Man får kasta sej upp fort som tusan innan det bär av och sen vill hon galoppera direkt. Har för mej att Zoza var sån i början också när jag red in henne. Hoppade KC lite i söndags. Så duktig så.

Igår när jag skulle ta in hästarna så hade Zoza och Cruze sällskap i hagen och Malthé gick ensam... KC hade hoppat in till sina grannar. Nu har hon än en gång visat sina hopptalanger...

Kommentarer
Postat av: Finaste Grenada

Fina KC! Kanske alla hästar kan gå i en hage?
Idag härlig höstdag ute men jag har ont i en hov så jag är inne. Får gå ut en sväng senare när hovslagaren varit och checkat av. Blir nog bra på några dagar.

2012-10-10 @ 15:13:29
Postat av: Frida

Har funderat på att släppa ihop dom i samma hage, men det är dumt att riskera nåt nu innan Zoza åker. Planen är att Malthé och KC går ihop och Cruze får sällskap i hagen av Divine, så får Zoza gå själ några dagar innan hon åker.
Hoppas foten blir bra snart!!
Kram

2012-10-13 @ 12:04:27
Postat av: C

Hoven helt ok. Hovslagaren verkade ur lite under skon på ena sidan och tog lite mer på strålen, hon var ju nyskodd. Det är stenar som fastnar... Hon är lika pigg och glad som vanligt.
Skoj om Zoza kommer iväg :)

2012-10-13 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0