15 januari

Mamma är borta över helgen på möte, så jag har hand om hästarna.

Igår begravde jag och pappa Jettan. Eller rättare sagt pappa... Jag tittade bara på håll. Han tände en ljuslykta på hennes "grav". Lyste fint i mörkret. Det har lyst där hela dagen idag också.

Fixade stallet under förmiddagen igår. Tog in hästarna redan vid 3 för att åka till Jönköping och titta på bio. Pappa har inte varit på bio sen stenåldern, så jag tog med honom på Stig-Helmer-filmen. Den var varken bra eller dålig, men sevärd, kanske.... Efteråt var vi på Max och käkade hamburgare. Gott!

Idag fodrade pappa frukost till hästarna och jag kunde släppa ut dom vid 10. Stenhårt ute i backen nu, så hästarna vill knappt gå ut i hagen. Under tiden jag mockade i stallet var pappa och hämtade hösilage. När stallet var klart och pappa var hemma igen åkte vi iväg och hämtade hö. Ett himla farande efter det där fodret... Väl hemma igen, så skulle vi få in rundbalarna med traktorn. Fast utan spjut eller gafflar fram på traktorn eller kedjor på däcken så gick det väldigt dåligt. Stackars pappa, kunde nog ha vridit nacken av någon... Efter mycket om och men så var iallafall balarna på logen. Lite mat i magen och sen lasta KC, som ska till Bratteborg på inridning.

Det där med lastning är ju alltid ett aber när det gäller unga hästar. Man kör dom inte förrän man ska iväg på nåt och då är det alltid tidspress... KC är dessutom rädd för luckan och vill gå in från sidan eller hoppa in...
Vi kom iallafall iväg och lämnade henne hos Hanna och Eva. Ska bli så kul att få hem henne ridbar sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0