17 mars

Nu har det gått ett tag igen sen jag skrev sist.

Solen har visat sej från sin ljusa sida och det tinar ute. Härligt! Tyvärr är det ingen värme än, men den kommer väl så småningom.

Förra veckan låg jag nerbäddad med ont i halsen och feber. Inte kul alls.
Hästarna fick lite ledigt. Ledigt från vad??? De måste igång nu!

Var banbyggare i helgen som gick i Tranemo. Ponnyer på lördagen och häst på söndagen. Lokala tävlingar med blandat resultat.

Zoza gick träning för Björne igår. Det märktes att hon inte är riden ordentligt på sistone. Hon bara busade och slog bakut hela tiden. Hoppade ok annars.

Malthé ska tävla nästa söndag i Bratteborg. Måste åka och hoppa honom lite en dag framåt. Han kanske har glömt hur man gör...

Ska bygga i Gislaved i helgen som kommer. Lokala tävlingar för ponny på lördag och häst på söndag.

Har köpt en ny hjälm idag. Äntligen! Har varit lite skeptisk till modellerna på hjälmar som är nu. Jag ser ut som en svamp i dom. Hittade en hjälm som var lite mindre. En Lamicell. Det var till och med 100 kr rabatt på den, så det var ett riktigt fynd! =) Haha... Nu är ju till och med ridbyxorna dyrare än skorna. Såg ett par finfina ridbyxor för 2000 kr. Mina stålhätteskor kostade 400 kr...
Nu får det va färdighandlat med hästgrejer för i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0