6 september

Hovslagaren var hemma i tisdags och verkade igenom nästan alla hästarna. Lite protester var det på unghästarna som varit på bete hela sommaren och inte har hanterats på flera veckor.

Björne-träningen började i onsdags. Zoza lyckades träffa Malthé på bogspetsen med en bakfot, så han var jätteöm och markerade. Fick ställa in träningen och vila istället.

Zoza joggar på. Hon sköter sej. Har nu tre vikter på viktmanchetterna. Galopperade 4 varv i går (söndag). En ekorre springer på ridbanan och skräms nästan varje gång jag rider. Dumma djur. Han kan väl springa någon annanstans när jag rider...

Hoppade DM i helgen. Hade egentligen inte tänkt att rida, eftersom det går i 130, men sen tänkte jag att det går ju på hemmaplan, med bra banor och så...
Var felfri i lördags i både 120 och 125. Gick till A-finalen på söndagen. Blev lite för taggad och rev ett räcke. Han blev för stark, så det blev inte så bra flyt. 4 stycken gick till omhoppning där Sofia Berglund, Tenhult vann före Pernilla Josefsson, Gislaved och Ida Brånäng, Västervik. Emelie Forsman blev 4:a efter ett stopp i omhoppningen och en tjej red på sammanlagt 2 tidsfel i 3 rundor och jag slutade delad 6:a med 3 andra ryttare. Klart godkänt tycker jag och Malthé var duktig. Jens Fredricsson var prisutdelare och var imponerad av Malthés ålder. Oj, sa han, det är ingen ung häst med den stamtavlan? Nä, svarade jag, han är 21 år. Det imponerar på mej, sa Jens då. =)


Kommentarer
Postat av: Grenadas matte

Hoppas det blir en tankeställare för Jens mfl :) Att äldre hästar kan hoppa och busa runt...

Kan man säga att Malthé rockar fett ?

2010-09-07 @ 17:18:01
Postat av: Frida

Haha ja det är klart man kan! =)

2010-09-09 @ 08:45:45
URL: http://frida.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0