22 mars

Nu är det så tråkigt ute, så jag tror jag avlider....
Is eller gegga. Går inte rida och det går inte att ta sej ut till hagen.
Blä :-(

Var banbyggare i Gislaved i helgen. Ponny i lördgas och häst i går. Malthé fick hoppa 110 i går. Han var helvild och bara sprang som en vilde. Hann inte få upp benen i kombinationen i omhoppningen, men jag hade byggt en så svår (?) bana att jag blev 4:a ändå. :-)

I onsdags var det Björneträning. Malthé fick hoppa mycket och ganska så högt. Det tyckte han var jobbigt, så han busade inte så mycket på slutet, men han hoppade bra.

Skulle rida Zoza idag, men hon hade ätit något med extra mycket krut i, så det gick inte rida... Kom upp på ryggen, men sen var det dans på bakbenen... Satt av och skulle longera lite, men det var så halt under snön och hon sprang som en vilde, så hon la sej på sidan efter ett halvt varv. Med min sadel.... Kommer att bli slarvsylta av den stackars sadeln. På 10 min var hästen helt svettig och blöt. Vad gör man med såna hästar? Det går ju inte rasta dom nu när det är så halt...


Kommentarer
Postat av: Kattfantasten Grenada

Malthé! Skit att bommen föll. Du var snabbast i hela världen! Men vad göra när hela vintersäsongen snöat inne :)

Jag gillar inte katter som smyger på mej...

2010-03-27 @ 09:49:18
Postat av: Frida

Japp, det är smällar man får ta när bommarna inte är fastspikade.

Haha när började du tycka om något som smyger på dej? Speciellt om de smyger bakifrån... Haha...

2010-03-31 @ 21:36:24
URL: http://frida.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0