6 oktober

Har ridit Zoza flera dagar nu. I söndags var jag hos Torbjörn och red i hans ridhus. Hon tyckte det var mycket läskigt där, men skötte sig bra.
Idag har vi haft hoppträning hemma. Hoppade en tvåstuds och en 5½:a. Var duktig och hoppade en liten oxer på ca 70 cm. =)

Malthé har börjat röra på sig igen. Han är mycket bättre i sitt ben, men det vätskar sig fortfarande lite.

Grenada hade busat när hon skulle longeras. Så typiskt henne. Hon ser så snäll ut och rätt som det är, så får hon tokspel och busar. Högre skolor i luften är roligt då...

Idag var Glide ute i hagen. Hon tyckte det var kul att springa lite.

I morgon skulle jag ha tränat för Björne, men Malthé har inte gått så mycket, så jag letar ersättare. Synd att inte få vara med, när det bara är träning varannan vecka.

Har lite läxa att göra nu som ska vara inlämnad i morgon. Två inlämningsuppgifter varje vecka nu i oktober. :-(

Hemsidan är uppdaterad. Fler hästar till salu!

Kommentarer
Postat av: Drottningen Grenada

Jag tycker fortfarande det är ok på nya stället, fick nya höstskor och en ny bekantskap i hovslagaren i veckan. Han tyckte om mej :)

Ville också tala om att jag går i stadig form vid longering men måste spana lite för de tjatar så förfärligt på barnen som rider i andra ridhuset. Nu väntar jag bara på att lilldrängen ska slippa sina kryckor så han kan få lära sej hur en RIKTIG hopphäst är haha

Hälsa Malthé :)

2009-10-09 @ 19:41:17
Postat av: Frida Johansson

Lilla gumman!

Det verkar som att du har det jättebra! Ganska okomplicerad så länge man inte har för stora/höga krav...

Absolut det största hjärtat en häst kan ha! =)

Kram

2009-10-13 @ 22:32:35
URL: http://frida.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0