1 oktober

Oj, nu är det verkligen höst! Jättekallt och det blåser så löven flyger.

Alla hästar har kommit in på stall nu, så nu är det fullt i stallet.

Löshoppade Zoza och Dewdrop i måndags. Det tyckte de om. Busade som tusan. Hoppade trekombination med hjälpbom i mellan.

Idag har jag ridit Zoza. Hon var jättesnäll.
Longerat Malthé. Han hoppade som en groda... Han är inte klok! =)

Igår var jag på Speedway i Gislaved. Lejonen tog sitt andra raka SM-guld. De utklassade Vargarna så det rök om det! Fantastiskt! Träffade farbror Nils-Olof och kusin Sebastian. Ganska häftigt med tanke på att det var över 7100 personer där...

Har några hästar som vi letar ryttare till:
- D-ponny, 4 år, riden och löshoppad, säljes
- C-ponny, 5 år, lite tävlad i dressyr och hoppning, utlånas
- Häst, 3 år, lite riden, säljes
- C-ponny, 9 år, tävlad dressyr, hoppning, tränad fälttävlan, hingst, utlånas
- fölunge, sto, säljes


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina, härliga hästar och ponnisar du har! :-) Blev lite nyfiken på ponny du vill låna ut. Skriv gärna ett mail och berätta lite mer om den! Är sugen på en ponny som jag och min dotter kan ha tillsammans. Det blir väl mest jag... och eftersom jag är vuxen så blir det mest arbete på långa tyglar och töm samt löshoppning med mig. Är "nyfrälst" på det här med arbete från marken och skulle verkligen vilja ha en ponny som man kan lära upp till dom svåra skolorna från marken! Min dotter är bara 6 år och inte så duktig ryttarinna ännu... men har ett stort intresse för hästar och älskar att sköta, fixa, rida lite lugnare turer etc. Tror du det är en ponny för oss eller hade du tänkt dig en tävlingsryttare till den kanske?



Skriv gärna en rad till mig vid tillfälle! Du kanske har någon annan till salu eller för utlåning som du tror passar våra syften bättre? :-)

2009-10-03 @ 10:53:17
Postat av: Frida Johansson

Hej Johanna!



På hemsidan finns en till salu-sida. Kolla gärna på den, så ser du mer information om olika ponnyer/hästar till salu.



MVH Frida

2009-10-03 @ 17:35:01
URL: http://frida.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0